Appinventor 4. Ders - Canvas Kullanımı

 Bu haftaki derste Canvas kullanımına değindik. Canvas hareketli görüntüler oluşturabilmemize ve üzerinde çizimler yapabilmemize imkan sunan bir bileşendir. 

Canvas üzerinde herhangi bir yere dokunğumuzda dokunduğumuz nokta bize x ve y cinsinden geri döndürülür. bu sayede kullanıcının nereye dokunduğunu belirleyip çizim yaptırabilir, dokunduğu nesneyi hareket ettirebiliriz.

Bu derste ilk örnek olarak bir topu hareket ettirdik. Ben dersteki bilgilere ek olarak Play tuşu koydum bu sayede play tuşuna basınca topun görünmesini sağladım. Daha sonra topu fırlattığımızda ekranda hareket etmesini kenara gelince sekmesini sağladık. Kodlarını ve ekran görüntüsünü aşağıda paylaşıyorum.

1. Örnek Linki:

https://gallery.appinventor.mit.edu/?galleryid=d4ef8ed4-9465-41df-a1c0-52cbc81bd7f6

1. Örnek Görselleri










İkinci Örnek Olarak Çizim yapma programı yaptık. Aşağıda uygulamanın kodlarını görebilirsiniz.

2. Örnek Linki:

https://gallery.appinventor.mit.edu/?galleryid=99b3ac3f-31fe-4c29-9c3c-8eaf1a68f247

2. Örnek Görselleri




Yorumlar